Kas ir e-pasta mārketings?

E-pasta mārketings, kā jau to norāda nosaukums, ir e-pasta izmantošana mārketinga komunikācijās. Tā plašākajā nozīmē, jēdziens ietver katru e-pastu ko jūs kādreiz nosūtat klientiem, potenciāliem klientiem vai sabiedrības grupai.

Advertisements
Mailigen.lv

E-pasta mārketings, kā jau to norāda nosaukums, ir e-pasta izmantošana mārketinga komunikācijās.

Kāda veida e-pastu?

Tā plašākajā nozīmē, jēdziens e-pasta mārketings ietver katru e-pastu ko jūs kādreiz nosūtat klientiem, potenciāliem klientiem vai sabiedrības grupai. Kopumā šis jēdziens tiek izmantots, lai atsauktos uz:

  • Tiešo reklāmas e-pastu sūtīšana, lai mēģinātu iegūt jaunus klientus vai pārliecināt esošos veikt jaunus pirkumus
  • E-pastu sūtīšana, lai veicinātu klientu lojalitāti un uzlabotu attiecības ar šiem klientiem
  • Mārketinga ziņojumu vai reklāmu izvietošana e-pastos ko sūtat citiem cilvēkiem

Šie trīs galvenie e-pasta mārketinga veidi ir salīdzināmi ar:

  • Tiešā e-pasta sūtījumiem
  • Drukātu jaunumu vēstuļu sūtīšanu
  • Reklāmu izvietošana žurnālos un laikrakstos ko citi abonē

Tomēr šajā visā ir viena atšķirība, un tā ir atļaujas piešķiršana.

Kāpēc e-pasta mārketings ir tik populārs?

E-pasts mārketings ir ļoti populārs, jo:

  • Nosūtīt e-pasta vēstules ir daudz lētāk nekā izmantot citus komunikāciju veidus
  • E-pasts ļauj piegādāt ziņojumus cilvēkiem personīgi (atšķirībā no tīmekļa vietnes, kur cilvēkiem pašiem šis ziņojums ir jāatrod)
  • Pareiza e-pasta mārketinga stratēģija ir pierādījusies kā veiksmīgākais no mārketinga veidiem

Apskatīsim tuvāk šos trīs e-pasta mārketinga veidus:

1. Tiešais e-pasts

Tiešais e-pasts ietver reklāmas ziņojumu sūtīšanu kā e-pastu. Tas, piemēram, varētu būt paziņojums par īpašu piedāvājumu. Līdzīgi, kā jums ir pieejams saraksts ar klienta vai saņēmēja pasta adresēm, lai nosūtītu jūsu reklāmas ziņojumus, tāpat jūs varat arī vākt savu klientu e-pasta adrešu sarakstu.

Jūs varat arī iznomāt e-pasta adrešu sarakstus no uzņēmumiem, kas sniedz šādus pakalpojumus. Tie jums ļaus nosūtīt e-pasta mārketinga ziņojumus uz viņiem pieejamo e-pasta adrešu sarakstiem. Šie pakalpojumi parasti var palīdzēt sasniegt mērķauditoriju atkarībā no interesēm vai ģeogrāfiskā izvietojuma.

2. Attiecību veidojošie e-pasti

Tā vietā, lai sūtītu tikai reklāmas e-pastus, kas ir paredzēti tikai, lai veicinātu saņēmēju rīkoties (pirkt kaut ko, kaut kam pierakstīties, utt), jūs variet izsūtīt arī attiecību veidojošos e-pastus.

Tie parasti ir regulāri e-pasti, ko sauc par jaunumu vēstulēm. Jaunumu vēstules var veikt reklāmas ziņojuma funkciju, bet to mērķis galvenokārt būs paredzēts, lai radītu ilgtermiņa ietekmi uz lasītājiem. Tām jānodrošina lasītājus ar vērtību, kas nozīmē vairāk nekā tikai pārdošanas ziņojumi. Tajā būtu jāietver informācija, kas informē, izklaidē, un piedāvā cita veida priekšrocības.

3. Reklāma citu cilvēku e-pastos

Tā vietā, lai jūs veidotu savu jaunumu vēstuli, jūs varat maksāt citiem, lai tie pievienu jūsu reklāmas savās jaunumu vēstulēs. Jo patiesībā ir ļoti daudz e-pasta jaunumu vēstules, kas ir radīta tieši šādiem mērķiem – pārdot reklāmas laukumus savās vēstulēs priekš citiem.

Kur ir āķis?

Tas viss protams izklausās lieliski! Iedomājieties, cik lēti sanāk nosūtīt ziņojumu tūkstots e-pasta adresēm, nevis tūkstots pasta adresēm!

Bet tas diemžēl nav tik vienkārši. Neatkarīgi no e-pasta ziņojumu izstrādes sarežģījumiem un īstenošanas pareizajiem cilvēkiem (liekot viņiem faktiski lasīt un atbildēt uz jūsu ziņojumu, un pēc tam mērot un analizējot rezultātus), aktuāls ir atļaujas jautājums.

Kas ir “atļauja”?

Profesionāls un atbildīgs e-pasta mārketings ir balstīts uz ideju par atļaujas saņemšanu. Šis ir sarežģīts jautājums un tā ir pastāvīga diskusiju tēma mārketinga aprindās.

Būtībā, jums ir nepieciešama e-pasta adreses īpašnieka piekrišana pirms jūs varat nosūtīt tiem komerciāla rakstura e-pastus. Ja jums nav šādas atļaujas, tad jūsu pasta pakalpojumu saņēmēji var uzskatīt jūsu ziņojumu kā surogātpastu, kas būtībā ir nepieprasīts komerciāls e-pasts.

Jūs taču nevēlaties sūtīt SPAMU!

Ja jūs esat apsūdzēts surogātpasta sūtīšanā, tad jūs varat atrast savus e-pasta kontus slēgtus, jūsu mājas lapas bloķētas, un jūsu reputācija būs sagrauta. Dažās pasaules vietās, jums pat var draudēt kriminālatbildība.

Neatkarīgi no šiem praktiskiem apsvērumiem, ir arī spēcīgs arguments, kurā teikts, ka ilgtermiņā veiksmīgas e-pasta mārketinga attiecības ar klientiem u.c., var darboties jebkurā gadījumā, bet tikai tad, ja tās ir balstītas uz atļauju.

Lielais jautājums, protams, ir tāds, kas veido šo atļauju  un tas arī ir galvenais temats debatēm. Ir svarīgi atcerēties, ka tie nav jūsu vai citu uzskati, kam ir nozīme, bet gan to uzskati, kuri saņem e-pastus, un to kuri ir atbildīgi par interneta infrastruktūras administrēšanu.

Kā piemēru atļaujas došanai varam minēt interneta veikalu, kad jūsu klients kaut ko pērk, un lauciņā ar uzrakstu “lūdzu atsūtiet man ziņu par produktu atjauninājumus, izmantojot e-pastu” atzīmē, ka vēlas saņemt šos jaunumus. Jums tagad ir “atļauja”, lai nosūtītu šai personai produktu atjauninājumus pa e-pastu, ja jūs, protams, dodat saņēmējiem iespēju šo atļauju anulēt (atrakstīties) jebkurā laikā.

Ir svarīgi uzsvērt, ka ikvienam, kas vēlas nodarboties ar e-pasta mārketingu, ir noteikti jāiepazīstas par atļaujas saņemšanas un surogātpastu tēmām. Ja jūs neizprotat atļaujas svarīgumu un to ignorējat, tad Jūs riskējat ar savu biznesu, un tā pozīcijas var ciest komerciālu katastrofu.

Autors: Marks Braunlovs

on-line.lv

4 thoughts on “Kas ir e-pasta mārketings?”

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s