E-pasta mārketinga kampaņas veidošana

E-pasta mārketinga kampaņas un jaunumu vēstules ir ļoti efektīvs veids, kā uzturēt kontaktus ar jūsu klientiem, potenciālajiem klientiem, partneriem u.c. kontaktpersonām. E-pasta mārketinga programmas ir radījušas iespēju viegli veidot dizainu, pārvaldīt un izsekot jūsu jaunumu vēstules. Bet šajā rakstā būs iekļauti procesi, kuru veikšanai tomēr nepietiks tikai ar e-pasta mārketinga programmām.

Advertisements
Mailigen.lv

E-pasta mārketinga kampaņas un jaunumu vēstules ir ļoti efektīvs veids, kā uzturēt kontaktus ar jūsu klientiem, potenciālajiem klientiem, partneriem u.c. kontaktpersonām. E-pasta mārketinga programmas piedāvā iespējas viegli veidot dizainu, segmentēt un sakārtot kontaktu sarakstus, pārvaldīt un izsekot jūsu jaunumu vēstulēm. Tomēr šajā rakstā būs iekļauti kampaņas un vēstules veidošanas procesi, kuru veikšanai nepietiks tikai ar e-pasta mārketinga sistēmu.

Savas auditorijas apzināšana

Pirmais solis būtu noskaidrot jūsu e-pasta adrešu avotus, uz kurām jūs sūtīsiet savu jaunumu vēstuļu ziņojumus. Šeit ir dažas avotu grupas, ko Jūs vēlēsieties iekļaut jūsu adresātu sarakstā, ja Jums tāda vēl nav:

  • Cilvēki, kas ir pierakstījušies jūsu mājaslapā, lai no jums saņemtu jaunumu vēstules. Šie cilvēki ir pierakstījušies, lai no jums sagaidītu vērtīgu saturu, kas ir līdzvērtīgs tam, ko viņi ir redzējuši jūsu mājaslapā.
  • Cilvēki, kuri ir sazinājušies ar jums caur e-pastu vai jūsu mājas lapu. Vai nu viņi ir atstājuši komentārus un atsauces, vai jautājumus jūsu mājas lapā, izmantojot jūsu kontaktu lapu, atstājot jums savu e-pasta adresi. Ar šiem cilvēkiem ir iespēja sakontaktēties un rast iespēju jūs uzklausīt.
  • Jūsu biznesa kontakti. Biznesa cilvēki vienmēr cenšas sekot jaunākajai informācijai, produktiem, pakalpojumiem vai padomiem, un visvairāk vēlēsies lasīt par to, ko jūs nodarbojaties, īpaši, ja tas attiecas uz attiecīgo nozari šim konkrētajam uzņēmumam vai profesijai. Tātad ja jums ir pieejamas vizītkartes uz jūsu galda, sāciet ar šo vizītkaršu apzināšanu.
  • Draugi un ģimene. Jūsu draugi un ģimene, iespējams, visvairāk vēlēsies saņemt un lasīt jūsu e-pasta jaunumu vēstules. Tāpēc šo grupu nevajadzētu novērtēt par zemu. Nevilcinieties sūtīt viņiem sākumā testa e-pastus, lai iegūtu atsauksmes, kā uzlabot jūsu jaunumu vēstules saturu.

Tomēr ir svarīgi atcerēties, ka (neskaitot pirmās grupas e-pasta kontaktus) jaunajiem kontaktiem jums noteikti ir jānosūta sākotnējais “opt-in” ziņojums, lai pārliecinātos, ka viņi zina, kā jūs esat ieguvis viņu e-pasta adresi, un kāpēc viņiem tiek sūtītas vēstules, un ka viņi jebkurā laikā var no tām atrakstīties. Turklāt ziņojums ar iespēju atrakstīties būtu jāiekļauj arī visās turpmākajās mārketinga kampaņās.

Kā izveidot satriecošu jaunumu vēstuli?

Tas, ko jūs rakstīsiet un kā jūs to rakstīsiet, lielā mērā ietekmēs panākumus jūsu e-pasta mārketinga kampaņās. Labas jaunumu vēstules, nozīmē labu saturu. Ir jābūt vienmērīgi saskaņotam reklāmu, jaunumu un padomu daudzumam. Un jaunumu vēstures būtu jāsūta regulāri, bet ne pārāk bieži. Neviens nevēlēsies katru nedēļu saņemt pārdošanas piedāvājumu. Kādā brīdī lasītāji no šādām vēstulēm vienkārši atteiksies. Viņi sapratīs, ka jūs stāstat viņiem to, ko viņi jau zin.

Pat ja jūsu mārketinga kampaņu mērķis ir motivēt cilvēkus iegādāties jūsu produktus, jūsu e-pasta jaunumu vēstules saturs nedrīkst būt vienmēr tikai par jums, un par to ko jūs vēlaties pārdot. Tā vietā jums būtu jāpiedāva saistoša informācijas saviem lasītājiem.

Jaunumu vēstules nozīme ir paplašināt jūsu tiešsaistes publikāciju kopējo saturu. Šīm vēstulēm būtu jābūt rakstītām un veidotām kā laikrakstam vai žurnālam. Kvalitatīvs, interesants vai izglītojošs saturs pats par sevi kļūs par aicinājumu rīkoties.

Kāds tad īsti ir labs saturs?

  • Labs saturs pastāsta lasītājiem to, ko viņi vēl nezin
  • Būtu jāizvairās no pārspīlētas reklāmas valodas
  • Vajadzētu izmantot vienkāršu valodu bez žargona, ko ikviens var saprast
  • Atklāt savu pieredzi par konkrēto tēmu
  • Piedāvāt atbildes uz jautājumiem
  • Jābūt īsam un kodolīgam

Pievienojiet saites uz jūsu mājas lapu, produktu lapu, vai citu resursu, kas papildinātu jūsu vēstules saturu.

Par katru cenu izvairieties no tā, lai jūsu vēstuli neuzskatītu par spamu. Jūsu vēstuli var arī atzīmēt kā spamu pat tad, ja vēstules saturs ir atbilstošs. Un iemesli tam ir šādi:

  • Jūs sūtat pārāk daudz un bieži e-pastus
  • Vēstules saturs ir garlaicīgi vai neinteresants
  • Lasītājiem netiek sniegts saturs ko viņi bija gaidījuši

Ja jūs zaudējat jaunumu vēstules abonentus, vai jūsu vēstule netiek atvērta tik daudz, cik jūs vēlētos, aptaujājiet savus lasītājus par ko viņi vēlētos turpmāk lasīt. Mēģiniet sniegt lasītājiem tāda veida saturu, ko viņi vēlētos lasīt, un, kas atturētu viņus no atteikšanās saņemt turpmāk no jums vēstules.

Jaunumu vēstules dizains

Izvairieties no tā, ka jūsu vēstules izskats ir nebaudāms, kā kaut kas lēts, piebāzts ar reklāmām, kas tā vien mudina šo vēstuli izdzēst. Ja lasītājiem nepatiks jūsu vēstules izskats, tie var atzīmēt to kā mēstuli, un šādi izvairīties arī turpmāk saņemt no jums vēstules.

Labā vēstules dizainā ir:

  • Daudz brīvas vietas
  • Skaidri saprotams vēstules izkārtojums
  • Īsas rindkopas
  • Tikai daži attēli
  • Vēstulei ir jāizskatās labi populārākajos e-pastu pārlūkos vai programmās
  • Skaidri jābūt norādītām atrakstīšanās saitēm

Neveidojiet jūsu vēstules dizainu tādu pašu, kāds ir jūsu mājaslapai. Daudzi patiešām veido šādus jaunumu vēstules dizainus. Tomēr atcerieties, ka e-pasta vēstule joprojām ir personīga uzruna, kas paredzēta komunikācijai.

Pirms sūtīšanas pārbaudiet savas e-pasta mārketinga kampaņas!

Tas ir nozīmīgi un svarīgi, ko bieži vien mārketinga speciālisti palaiž garām. Atcerieties, ka pirmais iespaids var būt liktenīgs, un e-pasta saņēmējs var bloķēt jūsu ziņojumu vai atzīmēt to kā spamu, ja netiek ievēroti šie nosacījumi:

  • Pārbaudiet savas e-pasta mārketinga kampaņas kopā ar draugiem un kolēģiem. Uzziniet viņu viedokli. Jautājiet viņiem par to, kas būtu jāuzlabo vai jāizmaina saņemtās vēstules saturā.
  • Testējiet, kā izskatīsies jūsu e-pasta vēstule dažādās e-pasta pārlūkprogrammās. Novērtējiet arī to, kā izskatas teksts, ja attēli tiek bloķēti.
  • Un visbedzot, uzziniet, kā uz jūsu vēstuli reaģē dažādi spamfiltri. Populārākās e-pasta mārketinga programmas parasti šādu iespēju piedāvā.

Pēc kampaņas izsūtīšanas viss vēl nebeidzas. Jūs variet izmantot e-pasta mārketinga programmas, lai novērtētu statistiku, un izmantojot šos iegūtos datus varētu veikt uzlabojumus turpmākajām kampaņām.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s