E-pasta mārketinga efektivitāte

Tie uzņēmēji, kuri nav labi pazīstami ar e-pasta mārketingu, uzskata to par kaut ko lieku un iespējams pat nevajadzīgu. Un iespējams, ka tieši dēļ šādiem uzskatiem tiks palaistas garām daudzas iespējas, jo pasaulē starp vadošajiem mārketinga speciālistiem, e-pasta mārketings ir atzīts par vienu no labākajiem mārketinga kanāliem.

Advertisements

Tie uzņēmēji, kuri nav labi pazīstami ar e-pasta mārketingu, uzskata to par kaut ko lieku un iespējams pat nevajadzīgu. Un iespējams, ka tieši dēļ šādiem uzskatiem tiks palaistas garām daudzas iespējas, jo pasaulē starp vadošajiem mārketinga speciālistiem, e-pasta mārketings ir atzīts par vienu no labākajiem mārketinga kanāliem. To pierāda daudzi mārketinga pētījumi un aptaujas, un tieši tāpēc apskatīsim dažus piemērus:

  • Saskaņā ar Tiešā Mārketinga Asociāciju (Direct Marketing Asociation), 2009.gadā e-pasta mārketinga investīciju atdeve ir bijusi 43.62$ uz katru iztērēto dolāru. Tā ir vislielākā investīciju atdeve salīdzinājumā ar citiem tiešā mārketinga un reklāmas veidiem. Avots
  • Datran mārketinga un mēdiju aptauja 2010Datran Media 2010.gada mārketinga un mēdiju aptaujā tika noskaidrots, ka 39.4% vadošo mēdiju un mārketinga aģentūru pārstāvji uzskata, ka tieši e-pasta mārketings ir bijis efektīvākais no mārketinga kanāliem. Un tikai nedaudz atpaliek meklēšanas programmu mārketings. Avots
  • Forbes 2009.gada aptaujā tika noskaidrots, ka e-pasts un jaunumu vēstuļu mārketings ir otrais efektīvākais reklamēšanās veids. Avots
  • Savukārt 79% Īrijas mārketinga speciālistu uzskata, ka e-pasta mārketings ir ļoti svarīgs mārketinga stratēģijā. Avots
  • Shop.org State of Retailing 2009.gada interneta aptaujā tika noskaidrots, ka e-pasts ir pieminēts, kā veiksmīgākā taktika kopumā. Avots
  • 2009.gada MarketingSherpa pētījumā tika apkopoti dati no 2006. – 2009. gada aptaujām, kurās tika aptaujāti vairāk nekā 1400 mārketinga speciālistu, lai uzzinātu viņu viedokli par e-pasta mārketinga efektivitāti kopumā. Pētījumā tika noskaidrots, ka 60% mārketinga speciālistu uzskata, ka e-pasta mārketinga efektivitāte joprojām pieaug. Avots
  • Apvienotās Karalistes Tiešā Mārketinga Asociācijas 2009.gada aptaujā tika noskaidrots, ka 7 no 10 mārketinga speciālistiem tuvāko 12 mēnēšu laikā e-pasta mārketinga budžetu gatavojas palielināt. Avots
  • Datran Media 2009.gada mārketinga un mēdiju aptaujā tika noskaidrots, ka 58.5% dažādu industriju pārstāvji apgalvoja, ka vēlas palielināt investīciju apjomu e-pasta mārketingā. Un tikai 5.7% plāno to samazināt. Avots
  • MarketingProfs un Forrester Research 2009.gada aptaujā atklājās, ka 39% ASV mārketinga speciālistu plāno palielināt budžeta izdevumus, bet tikai 11% samazināt. Avots
  • ASV Tiešā Mārketinga Asociācija ir aprēķinājusi, ka e-pasta mārketinga kopējais budžets palielināsies no 600 milj. dolāru 2008.gadā līdz pat 700 milj. dolāru 2009.gadā. Avots

Kā jau liecina šie statistikas dati, tad e-pasta mārketings ir viens no efektīvākajiem mārketinga veidiem, un par to arī liecina dati, kuri arī iegūti aptaujās noskaidrojot, vai mārketinga speciālisti gatavojas palielināt e-pasta mārketinga budžetu.

Šeit jāatceras arī tas, ka, lai gūtu panākumu e-pasta mārketinga kampaņās, tajās ir jāiegulda liels darbs, sākot no atbilstoša satura konkrētai mērķauditorijai, līdz pat labi izplānotai stratēģijai, kas darbotos ilgtermiņā. Kā jau liecina statistikas dati, tad patiešām ir mārketinga speciālisti, kuri plāno samazināt e-pasta mārketingam paredzēto budžetu. Un tad arī šeit ir jāuzsver tas, cik ļoti nozīmīgi ir labi plānotas un kvalitatīvas mārketinga kampaņas. Sliktu, neprofesionālas un pavirši izstrādātas stratēģijas gadījumā rodas paradigma par to, ka e-pasta mārketings varētu nedot labus rezultātus. Tomēr statistikas dati liecina par pretējo..

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s